Spontanweekend
Hampus sa för en vecka sedan att han ville att vi skulle åka til Köpenhamn den här helgen. Han ville åka dit, gå i stan, umgås och bo på hotell... 
Jag funderade, vände på slantarna och kom fram till att så får det bli. Vi behövde det tyckte jag.

Så i går på förmiddagen satte vi oss först på buss, sen tåget mot Köpenhamn.
Rätt coolt, från vårt hem till Köpenhamns central på 1h 20min ☺️




Checka snabbt in väskan på hotellet (billigt boende) och sen raka vägen mot Ströget... Där strosa vi sen hela dagen, in och ut genom butikerna... Hampus valde alla utom en den valde jag.
Han shoppade, använde sitt visa-kort (koppla upp sig på nätet så fort han hitta wi-fi och kolla kontostatus... Jösses så bra det är när de själva med egna ögon ser hur snabbt det dras pengar, hur saldot minskar och omräkning danska/svenska kronor funkar) och va väldigt nöjd när kvällen kom med shoppingen och ändå pengar kvar på kontot 💸😃


Vi käkade gott, och jag hade som tanke att vi skulle avsluta kvällen i går på Planetariet, men det var en trött unge som faktiskt inte orkade och ville till hotellet och slappa. Så, så fick det bli!



I morse tog vi en lugn stund på rummet innan vi checkade ut och begav oss till ett jättemysigt fik och åt en väldigt god frukost. (Hade läst bland recensionerna om hotellet att frukosten var usel, så valde att inte betala 100kr/pers för den)
Vi gjorde helt rätt!
Söndagsoutfit!



Sen tog vi oss hemåt igen mot Bjärred och klarade oss förbi gränskontrollen!



Sjukt sätt att mottagas i sitt eget hemland... Faktiskt!


Underbart mysigt dygn ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress