2012
 
2012 är alltså snart året vi lägger bakom oss, om ungefär
8timmar...
 
Ett år som för vår del i stort sett inleddes med en varm, solig och härlig vecka
i Egypten - för mig och min son. (Tyvärr blir det ingen vinterresa 2013, eftersom jag har en restskatt
på ganska många kronor som ska betalas om nån månad - surt till tusen) och man blir lätt
bortskämd när man gjort det till "tradition" att åka iväg en vecka i januari.
Vi hade alltså en härlig start på året som sen fortsatte med skola/jobb, men oxå med tragiska
bortgångar i närheten och jobbiga cancerbesked från nära vänner...
 
En sjukdom som verkligen är det värsta som finns - känns det som!! Usch & fy!!!
Vet inte hur mkt pengar jag i år skänkt just till den forskningen och för utsatta, men det är mångainte
kronor!!!
Och jag gör det med hela mitt hjärta, egentligen har jag kanske annat att lägga just de slantarna
på som ensam mamma, men något säger mig att om jag nån gång blir drabbad elr min allra närmsta
gör nära vänner precis likadant för mig/oss!
Det är en liten del av min inkomst som skänks, men jag skänker och "många bäckar små"....
 
Hampus gick och blev 10år i våras och smällde till med ett hejdundrandes fest i dagarna 3,
och var så nöjd när "hans" helg var över...
Tänk att jag varit mamma till denne juvel i drygt tio år nu och ibland kan jag bara tänka
"vad gjorde jag innan jag blev mamma", "vad var det som betydde något för mig då"..
Det är det absolut bästa man kan vara med om men oxå det tuffaste,  vad jag vet iaf.
 
Sommaren närmade sig och semestern likadant.... 3veckor var helt oplanerade och
jag började känna ångesten/pressen/paniken över att inte veta vad som skulle
hända..
Alla andra hade ju såååå planerade semstrar.
Jag fick ett ryck, skulle vi ta bilen och dra igenom Europa för att sen "bosätta" oss
vid Medelhavet ett par veckor?
Men insåg snabbt att tiden var för knapp, och vi drog iväg och köpte oss ett tält istället.
Något Hampus velat i flera år, men som jag sopat undan.
Men sen leta vi upp på väderkartan vart solen skulle visa sig, och vi drog mot
västkusten i fem dagar - och vilka underbara dagar!!!
 
Helt fantastiska, magiska och det tackar vi solen, krabborna, räkmackorna, engångsgrillen,
campingarna för.
 
Fortsatte med ett par nätter i tält med bästa vännen och hennes ungar i Ystad,
som bjöd på årets varmaste och soligaste dagarna...
Härligt!
 
Men vi visste ju att vi hade en "garanterad solvecka" iaf, vi hade ju bokat en vecka i
Turkiet och iår bjudit med kusinen Théa...
Och värmen, solen var med oss 24-7 hela den veckan - Wow!!
Mötte dessutom superhäliga nya vänner där nere med helt underbara ungar - som
satt spår i våra hjärtan!
 
Hösten kom och Hampus började i 4an, och vilken vändning skolan har tagit i
hans liv denna termin...
Han tycker plötsligt det är kul, inspirerande och är duktig - och det värmer så jävla
gott i mitt hjärta.
Jag har sluppit dessa "mutor" varje dag, sluppit vara "arg" och bara kunnat peppa och
det har funkat!!
Det är en grymt skön känsla, och även om vi haft en "deal" denna termin, så lovar
jag att det inte bara är "dealens" förtjänst.
Han fick en ny laptop samma dag som skolavslutningen varit - och jag lovar -
jag har aldrig sett en så nöjd, rörd och lycklig unge förr <3
 
Själv har jag detta år tränat hårt, har zumbat hela året tre gånger i veckan och i höstas
la jag till ett styrkepass i veckan oxå.
Träningen gör mig lycklig, ger mig energi och jag bara längtar till nästa pass hela tiden!
Just dessa timmar har gett mig lite egentid, och vetat att det är helt OK för Hampus att
jag är iväg och tränar, vilket gör att jag kunnat göra det med gott samvete -
härligt :-)
 
Dessvärre har jag ju några djävulska bekymmer med min rygg och haft i många år,
men det är i år jag orkat ta itu med dem ordentligt!
Även om jag inte får reda på så mkt är den iaf under utredning, och i nästa vecka
drar en sjukgymnastiktid i tre månader igång för att se om det kan göra ryggen
någon nytta.. Jag är skeptisk som fan till det, men är så knäckt av skiten att jag t o m
låter sjukgymnastiken få visa om det hjälper.
 
Året är snart gånget och jag känner mig starkare än nånsin,och det tackar jag familj,
vänner (nära och mindre nära) för.
Det känns lite som jag blommat ut igen efter många, många tuffa år med mkt skit i ryggsäcken.
Känner mig klar med det och låter mig gärna glömma denna ryggsäck på en ändhållplats, där
den inte kan ta vägen tillbaka igen...
Stå med båda benen på jorden har jag gjort hela tiden, men just nu känns det lite som jag trippar runt på lätta steg istället för blytunga - härlig känsla vill jag lova!
 
Jag är beredd att vända sida, och öppna upp för ett nytt kapitel i mitt liv....
Och jag vet att Hampus är mer redo än nånsin för att hänga med in ett nytt kapitel,
han om nån längtar....
 
 
- "Gör som havet -
Våga" -
 
Ikväll firar vi in det nya året med oxfilé, potatisgratäng och sallad hemmavid,
innan vi trippar hem till bästa Fam Engdahl för efterrätt, raketskjutning, drinkar (alkofritt för mig
som erbjudit mig vara chaffis inatt) och massa gott snack innan de drar på drömresan till
Thailand i 3veckor - gottegrisar :-)
 
Nu välkomnar vi 2013 och minns 2012 som vi själva vill....
Det är många som haft ett skitår och
ni ska veta att jag tänkt på er hela vägen... Nu håller vi tummarna för att 2013 blir bra!
 
Puss från mig
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress