Hemmamys
Är det bara jag som älskar att låsa in mig, hemma inom fyra väggar??
I Min borg liksom (även om det varit i en bostadsrätt de sista tio åren) 🏡
Jäkla tur det är på bottenplan och med gräsmatta utanför 🌿🍀
Jag finner mitt lugn här inne. Vill helst inte störas, tror det har att göra med mina "gå in i väggen-sviter" som sitter kvar sedan länge och som gör sig påminda allt som ofta. Det är här jag kan se ut som ett spöke, klä mig hur jag vill och bara vara. Tillsammans med Hampus ❤️
Han som denna helgen faktiskt "hängt" ute en stund både fredag och lördagkväll (i regn ☔️) 😊

Det är här jag samlar kraft, energi och får andas. 

Som i dag - klockan ringde som vanligt 07.15. Då SKA det ut och traskas 👣. Det sitter där en elaking på ena axeln och säger och sticker "gaffeln" i mig.
Men regnar gör det och jag har en kropp som inte känner för det, som känns jäkligt nöjd med att redan gjort tre träningspass denna helg och har ett utepass till i eftermiddag att köra. Då sitter där en ängel på ena axeln och berömmer mig över detta, och som tycker att "ligg du kvar i sängen tills du måste gå upp".
Att brottas med den där elakingen på axeln är drygt, jobbigt och tar massa energi! 
Det har t ex tagit drygt en timme av min morgon nu att VÄLJA rätt, i dag blir det ingen morgontrask (vem vet, tar den kanske senare i dag men det vet jag inte). 
Rätt less på den där elakingen! I snart 14 år har jag haft detta spöke på axeln, inte alltid jätteklar utan ibland oxå suddig och inte så jobbig. Men det är väldigt många år... 👻👿
Jobbar på att sudda ut fanskapet för gott 👊🏻🤛🏻

-

Nu ska jag strax hoppa i lite myskläder, och regnjacka och åka till bageriet för lite nybakade frallor. Vårt helglyx här hemma 💕

Sen har vi en söndag som är rätt fullspäckad...

Fler än jag som skulle behöva en dag till mellan lördag & söndag??? 😊🐬


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress