vila i frid vännen

Fy fan vad livet är bra orättvist ibland...
Fy för sjukdomar, fy för att dessa tar alldeles för mångas unga liv alldeles för tidigt! 
Hann knappt av flygplanet i Stockholm igårmorse när mobilen ringde,
det var mamma som ringde...

Hon ville bara berätta att hon suttit och läst dödsannonserna i tidningen och då läst det,
läst att en av mina absolut närmsta & bästa kompis från grundskoletiden inte orkar
kämpat emot länge utan nu somnat in i veckan... 36år gammal.

Det var som att slå undan fötterna på mig där på Arlanda, visste mkt väl att denna
tjej varit sjuk länge och kämpat och kämpat.
Men nu är alltså sista andetaget draget, det är med sorg jag försöker förstå det här.

Shit!, vi som höll ihop i vått och torrt under skoltiden, särskilt under högstadiet.
Vi cykla tillsammans till skolan varje morgon, fick dagarna att gå snabbare där ihop...
Cykla hem tillsammans efter skolan, hann knappt innanför dörren innan det ringdes i telefonen
till varandra och där satt vi hela hela eftermiddagarna innan det var dax att ses på kvällarna!
Så mkt "skit" vi gjort tillsammans,
vet inte hur många grabbar vi "lurade" till Bjärred från "Heta Linjen".
Många var faktiskt lite otäcka och vi var lite småskrajsna för dem *he he*
Vi gjorde mkt roligt tillsammans under alla våra år ihop!
Hängde mkt hemma hos henne och hennes familj under åren,
känner även föräldrar & systrar.

Åren gick och vi blev äldre, och vi gled ifrån varandra när gymnasiet började...
Men vad gör det, man har ändå haft "koll" på varandra och vetat hur allas liv sett ut
under åren...
"Hejat" och snackat lite när man mötts i affären, elr på stranden.

-
Alla mina tankar går till hennes familj - man och barn,
hennes föräldrar & syskon, nära & kära...

Vila i frid - du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!


-

Det är med en stor klump i halsen jag tagit mig igenom helgen i Stockholm,
men med världens bäste unge, har vi haft en supergo helg tillsammans!

Vilket väder staden gav oss, särskilt igår (lördag). Idag var det så man saknade både
vantar och en tröja...

Hampus väntandes på "baby ribs" på TGIF!



En glass i Gamla Stan funkar även i oktobermånad...



Mina 1a UGG´s är inhandlade... Gröna & sköna ;-)

image description

Batmanshowen i Globen - gigantisk och helt grym!



Kvällshäng i hotellsängen innan nattidax...

image description

Härlig hotellfrukost.., fortfarande mätt och kl är 18!

image description

En kanelbulle på Kungsträdgården... Brrr, kallt



Tidsfördriv på Arlanda



En underbar helg tillsammans med Hampus är över,
en helg vi kan "leva" på ett bra tag framöver...
Kvällen är här, och jag laddar inför ett svettigt zumbapass om en timme!
Nu ska det svettas och dansas järnet!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress