ring i luren

I eftermiddags ringde det på arbetstelefonen,
det var från skolan...
Och jag förstod att det inte var Hampus själv som ringde, han hade ringt på mitt "vanliga"
mobilnummer.

Det var en av personalen på fritids, och hon började fint med att det hade hänt en
incident... Förstod att det hänt Hampus något, och undermedvetet tryckte jag nog gasen i botten och
fokuserade mig på att dra mig hemåt under tiden hon förklarade vad som hänt.

Hampus hade fått en sten kastad i huvudet (baktill), en sten som tydligen var tänkt att
träffa en annan kille...
Men Hampus hade oturen att komma ivägen!

Det hade tydligen gått ett jack i huvudet och blödde ganska rejält,
men en personal från förskolan hade sprungit över och kollat till honom.
Och de hade fått slut på blödandet och tydligen inte så djupt att det behövdes sökas
läkarvård...

Hampus var i gott skick, och samtidigt som jag fick samtalet fick jag sms av
bästisens mamma och hon ville "låna" med Hampus hem!
Så Hampus gick med dem hem, men det hade tydligen varit ett "stå-hej" kring detta..
Lilla kusinen Théa hade varit helt förtvivlad och tårarna sprutade på henne, sötnosen!

Hämtade hem Hampus från Simon ikväll med en duktigt stor bula i bakhuvudet och
ett jack. Nerblodade kläder, och ser man hur mkt blod där var i mössan har
det blött ordentligt..
Han har haft ont i huvudet ikväll, elr iaf på såret och bulan ;-(

Men helt ärligt, stenar ska ligga på marken!!
Inte i händerna på barn och definitivt inte i luften mot någon annan...
Det här får nog diskuteras på skolan innan det händer fler olyckor!!

/Gonatt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress