glassrecept



God morron fredag!!!!
Härliga dag - alltid lika välkommen :-)

-

Igår gjordes det hemmagjord glass,
Mums - en ljuvligt god glass det här!!

Hampus han gick i frysen vid ett flertal tillfällen igår och hoppades på att den var
färdigfryst.. Men tji fick han, men det hindrade förståss inte honom att ta en smaktest!

Och imorse när jag kom upp var där ett meddelande på facebook från en vän som
ville ha receptet igen...
Hon gjorde glassen förra året till nyårsfesten, och gör alltså om det i år igen.
Gott betyg :-)

Därför tänkte jag lägga ut receptet igen om nån är sugen på en härligt god glass!!

Min glass!

6st äggulor
6msk strösocker
6tsk vaniljsocker
6dl vispgrädde

Vispa äggulor, socker & vaniljsocker poröst, vispa därefter vispgrädden tjock för sig själv i
en annan "bytta".
Blanda ihop ingredienserna med varandra och smaksätt sedan med vad du vill OM du vill!


Vi här hemma gjorde igår en med jordgubbar och en med mjölkchoklad...
Bara att låta fantasin flöda!
Pecannöt-cola vet jag blir jättegod oxå, likadant hallon (min absoluta favorit!!)



Redo för frysen ett dygn ungefär... Mums!



Idag blir det kompislek för Hampus del hela dan, äntligen!!!
Själv tar jag mig an lite kunder, för att sen hinna iväg och kanske hitta något att
ta på mig imorrnkväll!!!
Nyårspartajet ska firas med "Myntagänget" - många nya härliga vänner!!

Så kanske det inte gör något om man rotar fram en gammal trasa från garderoben istället,
de flesta känner ändå inte till min klädkammare...
 Myntagänget ser mig ändå alltid bara i träningskläderna på zumban :-)

Ser framemot en trevlig kväll imorrn!!

- "Låt ditt leende förändra världen,
 låt inte världen förändra ditt leende!" -



Go fredá!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress