poliser överallt


Klarade mig igår igenom tre stycken poliskontroller där de stod och sköt med
laserpistol och kollade hastigheten...
En på en 30väg och de andra två ute på E22an, en vid 50-hastighet och en
ute på 110-sträckan.

Undra om de är i desperat behov av "snabba cash", polismyndigheten?
De är precis överallt just nu, är det inte civilare så är det motorcykelsnutar elr
en snubbe som står i ett hörn och avlossar ett skott mot bilen.

Det gäller att just nu verkligen tänka på att inte trycka "too much" på gasen,
antar att det är svindyrt med en privatchaffis ;-)

-

Mitt i veckan dagen är här, och snart är det bara att
glida ner för nedförsbacken kvar den här veckan.
Veckorna har börjat rusa iväg och man hinner knappt med att njuta.

Livet rullar på alldeles för fort och det är alldeles för mkt "måsten" hela tiden,
för att kunna njuta det där lilla extra man skulle velat.
Kvällarna är jag iaf så trött att jag knappt orkar sätta rumpan i soffan och glo
en stund på tv´n innan det är dax att slänga huvudet på kudden.
Försöker iaf ta mig tiden att se mitt nya favoritprogram
"True Talent"!

Och igår imponerade jag på mig själv över att jag orkade se HELA
Dr House, men sen somna jag som en klubbad säl ;-)

-

När jag hämtade Hampus igår eftermiddags på fritids kom han med 
strumpor och de nya skorna (vi köpte i söndags) i handen...
Allt var genomvått ;(

Nikedojjor, Intersport




Så vi drog raka vägen till Borgeby Skor och köpte ett par rejäla gummistövlar
till Hampus..
Så klart ville inte mamma vara sämre, så det blev ett par höststövlar till mig.
Gick i högklackat igår och har tokont i fötterna idag,
fötterna är inte vana vid klackar efter en sommar i sandaler och "platta sulor".

-

Men nu är det åter dax att dra igång "maskinen" och ta tag i dagen...

- "En liten gåva är bättre än ett stort löfte." -

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress